تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یا Content Creation به معنای ایجاد و تهیه محتوایی است که برای ارائه به مخاطبان مناسب است. محتوا می‌تواند در اشکال مختلفی از جمله مقالات، ویدئوها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پادکست‌ها و غیره باشد. هدف اصلی تولید محتوا برای جذب مخاطبان و به اشتراک گذاری اطلاعات، دانش، تجربیات و نظرات است.

با توجه به اینکه تولید محتوا در حال حاضر به عنوان یکی از روش‌های مهم تبلیغاتی در دنیای کسب و کار شناخته شده است، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال کارشناسان تولید محتوا هستند. این کارشناسان باید توانایی تولید محتوایی با کیفیت و متناسب با نیاز مخاطبان را داشته باشند. در ادامه با بکتاژ همراه باشید تا به صورت کامل تولید محتوا چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ تولید محتوا به زبان ساده، این موضوع بپردازیم.

 

محتوا چیست؟

محتوا در واقع هرگونه اطلاعات، داده، تصویر، صدا، متن و یا هر نوع محتوای دیجیتالی دیگری است که با عملکردهای مختلفی مانند آموزش، تفریح، تبلیغات و یا اطلاع‌رسانی به کار می‌رود. این محتواها می‌توانند به شکل‌های مختلفی مانند ویدئو، پادکست، تصویر، متن، ایمیل، وب سایت و یا شبکه‌های اجتماعی ارائه شوند. هدف اصلی محتوا برای جذب مخاطبان، جلب توجه آن‌ها و نهایتاً رشد و توسعه کسب و کار است. به عبارتی دیگر، محتوا مهم‌ترین عامل موفقیت در دنیای دیجیتال و بازاریابی آنلاین است.

حالا اگر بخواهیم یک تعریف جامع برای محتوا بدون مثال زدن از انواع محتوا بنویسیم می‌رسیم به این تعریف:

به هر چیزی که برای انسان قابل درک است و در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند محتوا می‌گویند.

 

تولید محتوا یعنی چه؟

اولین تعریف، تعریف کلی و دانشگاهی‌ است که می‌گوید “تولید محتوا یعنی خلق هرچیز قابل درک برای انسان‌ها” و در واقع به معنای آن است که تولید محتوا شامل نوشتن، طراحی، ضبط یا ساخت هرچیزی است که انسان‌ها می‌توانند درکش کنند و در بسترهای مختلف منتشر شود.

اما تعریف دوم، به تولید محتوا از دید بازاریابی محتوا (Content Marketing) نگاه می‌کند. به عبارت دیگر، تولید محتوا در این حالت به معنای نوشتن و ایجاد محتوایی است که برای رسیدن به اهدافی مانند کسب درآمد، رسانه‌سازی و… در بسترهای مختلف منتشر می‌شود.

بنابراین، تولید محتوا برای بازاریابی محتوا، به معنای ایجاد و تولید محتوای مناسب و جذاب برای جذب مخاطبین، افزایش نرخ تبدیل و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است. به همین دلیل، شرکت‌ها به دنبال کارشناسان تولید محتوا هستند.

تولید محتوا

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *