15 ابزار رایگان دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قبل از شروع هر گونه استفاده از ابزارهای دیجیتال باید معنی دیجیتال مارکتینگ را درک کرده باشید. به طور خلاصه دیجیتال مارکتینگ به هر گونه اقدام و تلاشی که آنلاین و به منظور بازاریابی محصول و خدمات انجام بگیرد گفته می شود.

حال باید گفت طی زمان ابزارهایی تخصصی به وجود آمدند که باعث شدند تجزیه و تحلیل اطلاعات آنلاین برای مارکتر ها ساده تر شود و استفاده از آن ها در جهت تلاش های بازاریابی صورت بگیرد. این ابزارها انواع مختلفی از ابزار ایمیل مارکتینگ گرفته تا ابزار تبلیغات آنلاین و ابزارهای آنالیز هستند که در ادامه به 15 مورد از ابزارهای رایگان اشاره می کنیم.با بکتاژ همراه باشید.

معرفی ابزارهای رایگان و حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ

در این بخش ابزارهای حرفه‌ای و رایگان دیجیتال مارکتینگ را برای شما معرفی خواهیم کرد.

 

1. گوگل آنالیتیکس Google Analytics

گوگل آنالیتکس (Google Analytics) یکی از مهم ترین و ضروری ترین ابزاری است که هر دیجیتال مارکتری باید آن روی وب سایتش نصب کرده و همچنین کار با این ابزار حرفه‌ای را آموخته باشد. گوگل آنالیتیکس یکی از آسان ترین و کامل ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است، که با استفاده از آن می‌توانید همه چیز را تحلیل و آنالیز کنید، به عنوان مثال می‌توانید بررسی کنید که چند کاربر از سایت شما بازدید کرده‌اند و از چه طریقی وارد سایتتان شده‌اند، چه صفحاتی را در وب سایت باز کرده‌اند، بر روی چه چیزهایی کلیک کرده‌اند، چه مدت زمانی در سایت مانده‌اند و هر اطلاعات دیگری که به آن نیاز دارید را می‌توانید با این ابزار به دست بیاورید. گوگل آنالیتیکس ابزاری فوق العاده است که به دلیل رایگان بودن، استفاده از آن را برای هر دیجیتال مارکتری ضروری می‌کند.

گوگل آنالیتیکس

 

2. کیوورد پلنر Keyword Planner

کیوورد پلنر گوگل (Keyword Planner)، از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که برای مدیریت کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار به صورت خاص برای AdWords طراحی شده اما به غیر از این یکی از بهترین ابزارهای سئو محسوب می‌شود که در این زمینه فوق العاده حرفه‌ای عمل می‌کند. کیوورد پلنر ترافیک مربوط به هر کلمه کلیدی را تعیین می‌کند و جملات و کلمات مورد نظر خود را به شما پیشنهاد می‌دهد. این کار باعث می‌شود به بهترین روش کلمات کلیدی هدف را انتخاب کنید و رتبه وب سایتتان را افزایش دهید.

Keyword Planner

3. پرومو ریپابلیک PromoRepublic

پرومو ریپابلیک (PromoRepublic) یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ است. پرومو ریپابلیک به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید همه شبکه های اجتماعی‌تان را با هم مدیریت کنید. با استفاده از اکانت پرومو ریپابلیک می‌توانید به تمامی صفحات اجتماعی‌تان دسترسی کامل داشته باشید. محتوا مفید منتشر کنید، همچنین می‌توانید ساعت انتشار محتوا را به صورت خودکار و اتوماتیک مشخص کنید، تا محتواهای تعیین شده در شبکه های اجتماعی سر ساعت مشخصی منتشر شوند. این ابزار دارای بیش از 6000 قالب است که می‌توانید پست‌ هایتان را بر اساس این قالب ها تنظیم کنید، همچنین از عکس ها و گیف‌ های متنوعش استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های خوب پرومو ریپابلیک این است که می‌توانید تمامی دیتایی که از شبکه های اجتماعی‌تان نیاز دارید مانند نرخ اینگیجمنت و میزان بازدید و … در قالب پی دی اف (PDF) در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

4. میل چیمپ MailChimp

میل چیمپ (MailChimp) یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که در بین کاربران خود بسیار پرطرفدار و محبوب است. با استفاده از این ابزار می‌توانید در ماه تا 12000 ایمیل به 2000 کاربر، به صورت رایگان ارسال کنید. میل چیمپ به دلیل رایگان بودن بهترین انتخاب برای انجام کمپین های ایمیل مارکتینگ است. این ابزار تعداد بسیار زیادی قالب ایمیل در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین ایمیل هایی را که برای مشتریانتان فرستاده‌اید را رهگیری می‌کند.

MailChimp

5. سمروش SEMRush

SEMRush یک ابزار سئو قدرتمند بوده که با استفاده از آن می‌توانید اقدامات سئو را بررسی و آنالیز کنید. برای ورود به ابزار SEMRush لازم است آدرس (URL) وب سایت، نام و ایمیل‌تان را وارد کنید. یکی از عملکردهای این ابزار، آنالیز سئو وب سایت‌تان است که گزارش این آنالیز را مستقیم به ایمیل‌تان ارسال می‌کند. این گزارش شامل کراول صفحه، ریدایرکت ها، صفحات مسدود شده و… را به شما ارائه می‌دهد، در آخر هم یک امتیاز کلی به عملکرد وبسایت‌تان اختصاص می‌دهد.

 

6. بوزومو BuzzSumo

تولید محتوا برای بیزینس های مختلف امری ضروری و حیاتی است. Buzzsumo یک ابزار حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ است که وب سایت ها و شبکه های اجتماعی را برای محتواهای خاص اسکن می‌کند و همچنین تعیین می‌کند که هر محتوا چند درصد نرخ تعامل جذب کرده است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا به موضوعات داغ و بروز دسترسی داشته باشید و برای تولید، محتواهای تکراری و کاربر ناپسند هزینه اضافی پرداخت نکنید.

 

7. ماز Moz

ماز (Moz) یکی دیگر از ابزارهای کاربردی دیجیتال مارکتینگ است که هر گونه اقدامی، از سئو وب سایت تا کپی رایتینگ و ایمیل مارکتینگ را انجام می‌دهد. ماز به دلیل داشتن سمینارهای آنلاین بهترین روش آموزش، برای دیجیتال مارکترها هستند، که از چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت تایم دارند، موضوعاتی را در آن آموزش ببینند و اقداماتی را برای دیجیتال مارکتینگ سایتشان انجام دهند.

 

8. گوگل ترندز Google trends

گوگل ترندز (Google trends) یکی دیگر از ابزارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ است. با استفاده از این ابزار می‌توانید از ترندهای اخیر در هر صنعتی مطلع شوید و کلمات کلیدی‌تان را بر آن اساس انتخاب کنید. استفاده از این ابزار بسیار ساده است، فقط باید در قسمت سرچ گوگل ترندز نام صنعت، حوزه مورد نظر یا کلمه کلیدی را بنویسید و enter بزنید. این ابزار دیتاهای مختلفی را با هم مورد مقایسه و بررسی قرار می‌دهد، به همین دلیل شما دید بهتر و روشن‌تری برای انتخاب کلمات کلیدی و موضوعات روز پیدا می‌کنید.

 

9. گوگل دیتا استودیو Google Data Studio

گاهی اوقات تعدادی دیتا جمع آوری کرده‌اید و می‌خواهید، آن را در قالب گزارش تهیه کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید. به همین دلیل بهترین روش، استفاده از گوگل دیتا استودیو است. این ابزار حرفه‌ای داده های خام شما را جمع آوری می‌کند و آن را به اطلاعاتی معنادار تبدیل می‌کند و به صورت یک گزارش که شامل: نمودار و جداول مختلف هستند، در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در جلسات‌تان به راحتی از آن استفاده کنید.

 

10. Tableau Public

ابزار Tableau Public به شما این امکان را می‌دهد تا بدون استخدام نیروی گرافیست یا دیزاینر، جدول ها و نمودارهای دلخواهتان را برای وب سایت طراحی کنید. این ابزار مخصوصا برای کسب و کارهایی که بر روی تولید محتوا تمرکز دارند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. چون محتواهایی که تصاویری با گرافیک های جذاب داشته باشند، از شانس بالاتری برای دیده شدن و جلب توجه مخاطب برخوردار هستند. علاوه‌بر این رایگان بودن این ابزار باعث محبوبیت بیشتر در میان تولید کنندگان محتوا شده است.

 

11. ساید کیک Sidekick

sidekick، یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. این ابزار مانند یک ایمیل ترکر کار می‌کند. با استفاده از ابزار ساید کیک می‌توانید ایمیل هایتان را خیلی ساده پیگیری کنید و همچنین از آن در کمپین های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. ابزار sidekick، به شما این امکان را می‌دهد، تا متوجه شوید چه کسانی ایمیل هایتان را باز کرده‌اند، چه ساعتی ایمیل را باز کرده‌اند و در چه موقعیت جغرافیایی بوده‌اند، این ابزار تمامی این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

12- ترلو Trello

Trello، یکی از کاربردی ترین ابزارهای مدیریت محتوا و دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. بسیاری از بیزینس ها و کسب و کارهای موفق از این ابزار برای برنامه ریزی کارها و ثبت کارهای انجام شده، استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، یک مقاله در سایت سر چه تایمی و چه روزی منتشر می‌شود. یکی از ویژگی های خوب این ابزار رایگان بودن آن برای کسب و کارهای کوچک است. با استفاده از ترلو می‌توانید کارت های برنامه ریزی ایجاد کنید و بر اساس آن چک لیستتان را کامل کنید.

 

13- هاب اسپات Hubspot

هاب اسپات یکی از بزرگترین وب سایت هایی است، که بر اساس تولید محتوا ایجاد شد و بعد از آن ابزارهای حرفه‌ای و متنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه داد. با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هاب اسپات می‌توانید نرم افزارهای چت آنلاین را به سادگی برای وب سایت‌تان نصب کنید و همچنین میزان بازدید کنندگان سایت را تحلیل و آنالیز کنید. توسط ابزار هاب اسپات، می‌توانید محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی‌تان را مدیریت کنید. در واقع Hubspot، یک ابزار کامل و درجه یک است، که برای کسب و کارهای نوپا رایگان و برای کسب و کارهای بزرگ پولی است.

 

14. AppAnnie

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ AppAnnie است. اگر توسعه دهنده اپلیکیشن های مختلف هستید یا خودتان یک اپلیکیشن اختصاصی دارید به سادگی با استفاده از این ابزار قدرتمند، می‌توانید موقعیت اپلیکیشن‌تان را در میان اپلیکیشین های دیگر مشخص کنید و همچنین امتیاز رقبایتان را در آن مشاهده کنید. یکی از خاص ترین ویژگی این ابزار، App Search Optimization است که رتبه اپلیکیشن شما را در اپ استور (App Store) و گوگل پلی (Google Play) بر اساس کلمات کلیدی نشان می‌دهد.

 

15- لوپ فیوز LoopFuse

لوپ فیوز (LoopFuse) یکی از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما این امکان را می‌دهد تا 500 ایمیل به 250 کاربر در ماه ارسال کنید، می‌توانید ساعت های مشخصی را برای فرستادن ایمیل به کاربران انتخاب کنید و وقتتان را مدیریت کنید. لوپ فیوز معمولا برای کسب و کارهای کوچک که قادر به پرداخت هزینه های بالایی نسیتند و همچنین بازار هدف کوچک‌تری نسبت به کسب و کارهای بزرگ دارند، انتخاب مناسبی است.